lördag 22 oktober 2011

Hålet

Igår var allt bra så nu måste jag få klaga lite. Allt är fortfarande perfekt förrutom att jag inte kan somna. Gick upp och försökte lägga mig vid kvart över tolv, sen låg jag och vände och vred mig i två timmar innan jag gick ner i köket och skickade iväg några mejl. Och nu sitter jag här och bloggar i kalsongerna.

Mina tankar far iväg och nio gånger av tio är det fruktansvärt jobbigt. En gång av tio gillar jag det -att bara försvinna in i all möjliga tankebanor som kan börja och sluta varsomhelst.

Men inatt började jag fundera på uppfinning jag ska ta patent på. Det så kallade "hålet". Tänk er att ni skär ut en liten box, en liten fyrkant i sängen som ni kan dra ut och sätta tillbaka efter ni använt den. När "boxen" är utdragen så kan ni ligga i hålet med huvudet och titta ner på golvet. Där har ni förberett med en liten lampa och en Ipad, kanske också en liten godisbit. Så att ni slipper gå ner och i köket varje gång ni inte kan sova utan istället kan mejla, läsa min blogg eller you name (rent teoretiskt skulle man också kunna porrsurfa, men det vill jag inte rekommendera) . Att ha ipaden på golvet gör ju så att din partner inte störs av ljuset. Det fungerar som ett massagebord ungefär, med ett hål för ansiktet. OBS hålet kan inte vara i mitten av sängen, utan får vara ganska nära sängkanten mot den kanten där du inte har någon vägg. Annars når du inte med handen att skriva på tangenterna eller att klicka med. OBS glöm ej att läsa detta innan ni gör ett stort jävla hål i sängen! Lycka till!

Nu går jag upp och försöker somna igen, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar